Niskopodłogowy autobus
Autobus niskopodłogowy ? pojazd klasy I, II lub A, w którym co najmniej 35 % powierzchni dostępnej dla pasażerów stojących (lub w jego przedniej części w przypadku pojazdów przegubowych bądź na pokładzie dolnym w przypadku pojazdów dwupokładowych) stanowi powierzchnię bez stopni i zapewnia dostęp do co najmniej jednych drzwi głównych1.
Autobus, który nie ma stopni wejściowych, co jest ułatwieniem przy wymianie podróżnych na przystankach oraz dla osób niepełnosprawnych, starszych i z wózkami dziecięcymi. Część autobusów niskopodłogowych umożliwia swobodny przewóz osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_niskopodłogowy
Definicja: Autobus przegubowy
Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy
Kiedy wybrać autokar
Są sytuacje w których autokar jest wręcz niezastąpiony. Wyobraźmy sobie podróżującą pociągiem czy PKS-em wycieczkę szkolną- około 30 dzieci w wieku gimnazjalnym jedzie razem z innymi pasażerami. Do tego dochodzi kwestia organizacji i ewentualnych przesiadek, a to już bardzo komplikuje sprawę.
Po prostu na takie wycieczki wynajmuje się autokar, ewentualnie bus dla mniejszej ilości osób. Jest to po prostu wygodne i bezpieczniejsze niż podróż komunikacją miejską, która owszem jest potrzebna, ale nie do tego typu transportu osób.