Kwestie gwarancji, jakości obsługi i profesjonalizmu

montowania. Szczególną cechą tych maszyn jest ich przeznaczenie. Mają zadanie nie tylko bardzo odpowiedzialne, biorą udział w budowaniu. Mają też zadanie bardzo trudne, ponieważ pracują z niezwykle trudnym materiałem, który może p

Kwestie gwarancji, jakości obsługi i profesjonalizmu

Części Caterpillar

Maszyny budowlane, tak samo jak wszystkie inne urządzenia mechaniczne wymagają odpowiedniego serwisowania, odpowiedniego traktowania i od czasu do czasu remontowania. Szczególną cechą tych maszyn jest ich przeznaczenie. Mają zadanie nie tylko bardzo odpowiedzialne, biorą udział w budowaniu. Mają też zadanie bardzo trudne, ponieważ pracują z niezwykle trudnym materiałem, który może prowadzić do uszkodzeń tychże urządzeń. Pośród maszyn budowlanych, bardzo popularne są urządzenia Caterpillar. Warto wiedzieć, że jest to wiodąca firma na rynku maszyn budowlanych, dlatego też niezwykle ważne jest to, żeby odpowiednio te urządzenia, te maszyny serwisować. W razie uszkodzenia czy usterki trzeba koniecznie wykorzystywać części do maszyn Caterpillar, ponieważ są to części najbardziej kompatybilne i najbardziej pasujące i tylko takie sprawdzą się w użytkowaniu tych maszyn. Należy pamiętać, że zastosowanie innych części może poskutkować mniejszą sprawnością urządzenia, a nie o to przecież chodzi, żeby urządzenie miało mniejszą sprawność, tylko o to, żeby jego sprawność była właśnie większa.


faza przesuwania

Praca spycharek

W pracy spycharek rozróżnia się 3 fazy:

faza odspajania gruntu (nóż lemiesza poniżej płaszczyzny jazdy)
sposobem płaskim ? lemiesz przez całą drogę odspajania opuszczony jest na tę samą głębokość
sposobem schodkowym ? lemiesz na drodze odspajania dwu- lub trzykrotnie zmienia głębokość (na mniejszą)
faza przesuwania urobku (nóż lemiesza w poziomie płaszczyzny jazdy)
przesuwanie czołowe3
płaskie ? płaszczyzna przesuwania w płaszczyźnie terenu
korytowe ? płaszczyzna przesuwanie poniżej płaszczyzny terenu (wydajność większa nawet o 100%)
przesuwanie boczne
faza rozładunku (nóż lemiesza powyżej płaszczyzny jazdy)

k p s = 1 ? l ? ( 0.01 ? 0.05 ) \displaystyle k_ps=1-l\cdot (0.01\pm 0.05) \displaystyle k_ps=1-l\cdot (0.01\pm 0.05)

Sposoby zmniejszania strat bocznych:

przesuwanie korytowe
metoda zwałów pośrednich ? drogę przesuwu dzieli się na 25-30 m odcinki
zmiana toru przesuwu tak, żeby podczas kolejnego cyklu zgarniać materiał stracony w poprzednim
stosowanie dwóch spycharek jadących w niewielkiej odległości


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Co zrobić samemu przy naprawie zawieszenia w samochodzie?

Jeżdżąc po polskich drogach możemy być pewni, że czekają nas częste remonty zawieszenia w naszym samochodzie. Wszechobecne dziury i ogólnie zły stan dróg mają znaczący wpływ na trwałość tych podzespołów w naszym aucie.

Niektóre z napraw będą dość łatwe do wykonania we własnym garażu a nawet na parkingu natomiast niektóre rzeczy warto powierzyć specjalistom.

Najprostszą ale bezecną czynnością jaką możemy wykonać samemu jest diagnostyka. Jest wiele objawów świadczących o zużyciu lub usterkach w zawieszeniu. Bardzo łatwo możemy zbadać stan amortyzatorów, łączników stabilizatorów i łożysk w naszym aucie - polecam zapoznać się z poradnikami na youtube.

Niektóre elementy możemy wymienić sami - np. zużyte łożyska kół. Wymiana jest dość pracochłonna ale nie wymaga specjalistycznych narzędzi, nie jest też niebezpieczna. Robiąc to samemu można zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Natomiast wymiana amortyzatorów jest czymś co bym radził zrobić u specjalisty. W większości samochodów sprężyny zawieszenia sprzężone są z całą kolumną amortyzatora - trzeba mieć specjalny sprzęt aby je rozdzielić. Z uwagi na ogromną siłę tych sprężyn może być to bardzo niebezpieczne. Tak więc niech ktoś inny ryzykuje urwaniem ręki.



© 2019 http://sztuka.pisz.pl/