Taksometry- teoria, a praktyka
Taksometry są wymagane w Polsce i mają być włączane przy każdym kursie taksówką. Nie może być sytuacji w której taksówkarz nie włączy taksometru i weźmie od nas pieniądze. Ponadto powinniśmy po zakończeniu kursu dostać paragon, na którym powinna widnieć zapłacona przez nas cena za przejazd.
Oczywiście z tym bywa różnie, wielu taksówkarzy po prostu nie uruchamia taksometru i kasują na ?gębę? za przejazd. Nie mają wtedy udowodnionego zysku przez taksometr i w efekcie odprowadzają mniej podatku. Jednak można natknąć się na kontrole i takie postępowanie jest surowo karane.
Taksówki o wysokim standardzie
Klimatyzacja w samochodach osobowych to już niemal standard, na szczęście to samo tyczy się taksówek i to już od dłuższego czasu. Taksówki to zazwyczaj bardziej luksusowe samochody, wyższej klasy niż te, którymi jeździ przeciętny zjadacz chleba. Ma to swoje uzasadnienie, ponieważ podróż za którą płacimy powinna być w jak najlepszych warunkach, a takie warunki zapewniają właśnie auta wyższej klasy.
W szeregach taksówkarskiej floty raczej nie zauważymy aut typu hatchback czy niskiej klasy sedan, a o SUV-ach nie wspominając. Coraz więcej taksówek przeznaczonych na dalekie podróże to na prawdę luksusowe i bogato wyposażone auta. Podgrzewane siedzenia, przyciemniane szyby, wyposażone w nawigację i inne udogodnienia. Daleka podróż w takich warunkach z pewnością będzie bardziej warta swojej ceny niż w gorszym aucie.
Co to jest taksometr
Taksometr ? w przeszłości mechaniczny a obecnie elektroniczny przyrząd pomiarowy instalowany w pojazdach służących do usługowego prowadzenia działalności w zakresie przewozu osób i ładunków (taksówkach). Taksometry służą do obliczania (według ustalonych taryf) należności za długość drogi przebytej przez taksówkę lub za czas wynajęcia tej taksówki. Wyróżniamy dwa systemy naliczania opłaty za kurs: system S i system D.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksometr