Bezpieczeństwo na placu budowy to priorytet
Zakup maszyny budowlanej jest niezwykle kosztownym przedsięwzięciem, dlatego też ważna jest późniejsza odpowiednia eksploatacja sprzętu i współpraca z doświadczonym serwisem, który zagwarantuje sprawność sprzętu przez cały okres jego użytkowania. Taki serwis zajmuje się nie tylko naprawą maszyn, ale także sprowadza niezbędne części wymienne, czy zajmują się renowacją sprzętu. Utrzymanie maszyny w należytym stanie jest niezwykle ważne podczas przeprowadzania rożnego rodzaju prac budowlanych, głównie ze względów bezpieczeństwa. Dlatego bardzo ważna jest współpraca z firmą, która utrzyma wydajność maszyny na jak najwyższym poziomie.
Nowoczesne maszyny budowlane
Maszyny budowlane to nie tylko układarka, czy popularny żuraw. Ci, którzy bardziej interesują się tego typu zagadnieniem dobrze wiedzą, że tego rodzaju sprzęt jest dużo bardziej zróżnicowany. Dzisiejsze maszyny są dużo bardziej rozbudowane i funkcjonalne. Produkuje się sprzęt, który może spełniać kilka zadań, dzięki czemu może zastąpić kilka urządzeń naraz. Koparko-ładowarka to tylko jeden z typowych przykładów. Wykorzystywanie tego rodzaju sprzętu ma oczywiście tą zaletę, że znacznie ułatwia i przyśpiesza wykonywanie prac budowlanych, a dodatkowo okazuje się znacznie bardziej ekonomiczne ? zwłaszcza dla osób, które taki sprzęt jedynie wypożyczają.
Rama główna
Budowa spycharki gąsienicowej
Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:
podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.
Podwozie gąsienicowe
Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki
stabilizatora.
Rama główna
Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka