Zanim trafisz do warsztatu

we, które trafiały przede wszystkim na rynek Stanów Zjednoczonych. Obecnie Melex działa jako niezależna firma i produkuje ponad 100 wersji pojazdów elektrycznych (pasażerskich, bagażowych i specjalnych). Umożliwiają one przewożeni

Zanim trafisz do warsztatu

Auto na prąd w Polsce - historia

W 1971 roku, w zakładach WSK w Mielcu (woj. podkarpackie) rozpoczęła się seryjna produkcja pojazdów elektrycznych Melex. Początkowo były to wyłącznie wózki golfowe, które trafiały przede wszystkim na rynek Stanów Zjednoczonych. Obecnie Melex działa jako niezależna firma i produkuje ponad 100 wersji pojazdów elektrycznych (pasażerskich, bagażowych i specjalnych). Umożliwiają one przewożenie do 1250 kg ładunku lub do 8 osób. Wśród pojazdów specjalnych znajdują się modele przeznaczone dla poczty, ambulanse i karawany pogrzebowe.

W 2008 roku w Gdyni przy udziale Akademii Morskiej w Gdyni oraz miłośników i użytkowników pojazdów elektrycznych z całej Polski odbył się I Zlot Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych pod hasłem "Pożegnanie ropy". Rok później w tym samym miejscu odbył się II Zlot Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych pod hasłem "Nowa era w motoryzacji". Kolejne spotkania użytkowników pojazdów elektrycznych miały miejsce w 2011 i w 2012 w Żyrardowie. Podczas wszystkich spotkań prezentowane były osiągnięcia polskich konstruktorów i nie tylko.

W 2012 roku polska firma Arkus & Romet Group wprowadziła na rynek miejski samochód elektryczny Romet 4E o zasięgu ok. 120 km.

W miastach w Polsce (m.in. w Krakowie, Gdańsku, Jaworznie i Warszawie) testowane są autobusy elektryczne, których eksploatacja ma rozpocząć się w najbliższym czasie. O pojazdach elektrycznych (także w kontekście możliwości wykorzystania ich do magazynowania energii odnawialnej, można przeczytać w publikacji "Demokracja energetyczna" fundacji Zielony Instytut.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pojazd_elektryczny


Kontrolowanie stanu auta podstawą jego działania

Jeśli nasze auto ma być sprawne, konieczne będzie regularne i rzetelne kontrolowanie jego stanu przez doświadczone osoby. Nie zawsze uda się to zrobić prosto i szybko, dlatego najlepiej będzie w tym celu udawać się do specjalnych warsztatów, w których poza wyszkolonymi osobami znajdą się także odpowiednie narzędzia pozwalające w kompleksowy sposób sprawić kondycję naszego samochodu. Aby wszystko przebiegało sprawnie, najlepiej będzie oczywiście ustalić sobie plan wizyt w danym miejscu i na bieżąco sprawdzać kiedy warto będzie wybrać się do mechanika. Jeśli podejdziemy do tego odpowiedzialnie, z pewnością uda nam się zachować dobrą sprawność naszego samochodu przez bardzo długi czas i uniknąć niechcianych komplikacji.


Jak zbudowany jest wał korbowy?

Budowa wału korbowego

Czopy główne
Czopy korbowe
Przeciwciężar
Tarcza koła zamachowego
Ramię wykorbienia ? łączące czopy

Wał korbowy silnika spalinowego jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. W przypadku silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, wał korbowy jest pełny i dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych. Wały silników wysokoprężnych dwusuwowych są wykonane podobnie jak wały silników czterosuwowych (drążone). Wały silników największych (zob. silnik wodzikowy) są wykonywane z oddzielnych elementów i łączone poprzez tarcie na specjalnych prasach o dużej sile nacisku.

Na zakończeniu wału korbowego osadzane bywają elementy takie jak: koła zębate pompy oleju, napędu rozrządu, koła zamachowego, itd.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy



© 2019 http://sztuka.pisz.pl/